='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Klik Tanda Sokongan Tqvm

Ahad, 23 September 2012

SA - PULOH OH SA-PULOH DAN SAPULOH KEPALA AGONG

As Salam & Salam Sejahtera

Episod Ini, Galeri TMC Teringin & Teruja Untuk Menyelak Serta Mengupas Sedikit Sebanyak Tentang Isu Yang SUPER Hangat Dalam Hebahan Mulut Ke Mulut Sesama Masyarakat Kita, Iaitu Tentang SA - PULOH (SA-PULOH) Watermark Kepala Agong & SA - PULOH Watermark Kepala Harimau.


Cerita Ini Bukan Sahaja Berlegar Antara Masyarakat Kita Di Luar Sana, Ia Juga Sering Menjadi Topik Bualan Sesama Numist (geng yang hobinya suka akan koleksi duit)

Bila Ramai Yang Dok Bercerita, Mesti Ada Sebabnya Ni, Nak Tahu Jugalah...Layannnn

SA - PULOH Kepala Agong, Dikenali & Di Sebut - Sebut Sebagai Duit Mistik Penuh Misteri, Datangnya Dari Alam Ghaib, Cerita Ini Popular Sepanjang Zaman, Seringkali Ianya Menjadi Syarat Pertama Untuk Di Bawa Ketika Mengadakan Upacara Tarik Duit & Puja Nombor Ekor (Ngankung)...Alahaiii

Jom Shopping Duit Lama Dengan Galeri TMC @ Pro Niaga Truena - TMC :)

Kita Juga Sering Di Momokkan Dengan Pelbagai Cerita Tentang Kehebatan & Kuasa SUPER POWER SA - PULOH Ini, Cerita Tentang Keazimatan SA - PULOH Ini Di Turunkan Dari Generasi Ke Generasi, Dari Bapa Kepada Anak, Dari Tokwan Kepada Cucu...Masing - Masing Punya Gaya Cerita & Cara Penambah Perisa...Makin Lebih Perisa, Akan Lebih Sedap & Lebih Menarik Untuk Di Dengar...Penyudahnya, Apa Yang Terjadi???


Bercerita Tentang Harga Yang Di Tawarkan Untuk Belian, Selalunya OFFER Ini Datang Dari Kaki - Kaki Menurun & Para Pengamal - Pengamal Alam Mistik, Alam Sebelah Sana, Syyyyy...Jangan Pandang Bawah Talammmm, Pulut Kunyit Ayam Golek Sudah Sampai...Kekekeke

Selalunya, Kita Akan Terdengar (
dengan hebohnya) Sa-Puloh Watermark Kepala Agong Di Tawarkan Untuk Di Beli Pada Harga Yang Sangat Tinggi, Ada Tawaran Belian Kononnya Mencecah Puluhan Ribu Ringgit, Malah Ada Juga OFFER Belian Sehingga Ratusan Ribu Ringgit Untuk Sekeping Sa-Puloh....Betul Kah? Jika Betul, Terluas Mulut Ini Menyebut Wow! Sangat - Sangat Lumayan!!! Jual Duit SA - PULOH Lebih Untung Dari Jual Unta???

Klik $1 RM1 Permaisuri Agong Aishah - Misteri?

Dan Berita Ini Tersebar Ke Seluruh Pelusuk Malaysia, Baik Di Desa Mahupun Di Kota....Namun, Yang Di Cari Hanyalah Watermark Kepala Agong!!! Kenapa Hanya WATERMARK KEPALA AGONG Yang Di Offer Sebegitu Tinggi? Dan Juga, Kenapa Mesti Ada  Dua (2) Watermark??? Ada 2 Jenis Variety Cetakan Kah?

Antara SA - PULOH Kepala Agong vs SA - PULOH Kepala Harimau, Yang Mana Satukah Yang Betul?


Anda Mungkin Berminat Dengan $1 Satu Ringgit Lama KLIK Untuk Melihatnya

   Mari Kita Tengok Gambar Item Sa-Puloh Yang Hangat Itu



Muka Depan



Muka Belakang

Inilah Rupa Bentuk Sa-Puloh Yang "Hangat" Di Mulut Masyarakat Kita...Dengan Habuan Puluhan & Ratusan Ribu Ringgit...Betulkah? Atau Ini Hanya Dongeng Penglipur Lara? Jom Kita Selidik & Ketahui Fakta & Ceritanya....

SA - PULOH Adalah Wang Kertas Dengan Nilai Muka $10 (10 Ringgit) Keluaran Pertama Bank Negara Malaysia Pada Jun 1967. Saiz Ukuran 134mm x 80mm. 


Di Tandatangan Oleh Tun Ismail Mohd Ali. Di Cetak Oleh Thomas De La Rue. 
Terdapat Penggunaan Ejaan Lama Untuk "Sa-puloh", "Di-Perlakukan" & "Gabenor".

KLIK Gabenor Bank Negara Untuk Melihat Senarai Penuh Gabenor BNM

Dengan Berlandaskan Reka Bentuk Geometri Yang Di Susun Sebegitu Indah, Dan Potret DYMM Seri Baginda Yang Di Pertuan Agong Pertama Di Sisi Kanan Muka Depan & Sisi Kiri Terdapat Ruang Untuk Watermark, Manakala Lambang Bank Negara Malaysia Di Muka Belakang, Berlanskapkan Susunan Geometri Yang Dominan. Sangat Cantik!!!

Di Ruang Watermark, Di Tera Kepala Harimau. Tiada Watermark KEPALA AGONG
Yang Di Keluarkan Untuk Siri Ini. Jika Anda Terjumpa Di Pasaran Adanya Watermark Agong, Maka Wang Kertas Itu Telah Di Ubahsuai Watermarknya Atau Lebih Layak Di Panggil " Wang Modified aka Wang Palsu".

Sebab Banyak Orang Mencari, Maka Munculnya Lanun Ingin Cepat Kaya Yang Berusaha Memalsukan Duit Sa-Puloh Ini. Oleh itu, Galeri TMC Menyeru Kepada Semua, Hentikan Mencari SA - PULOH Watermark Agong, Kerana Semuanya PALSU Lagi Memalsukan!!!


Harga Pasaran Semasa Untuk Sa-Puloh :-


Prefix Pertama A/1 - RM180 VF - RM550 EF - RM750 UNC

Prefix A/2 - B/83   - RM65 VF - RM200 EF - RM320 UNC
Prefix Akhir B/84   - RM100 VF - RM270 EF - RM600 UNC
Replacement Prefix Z/1 - RM1100 VF - RM3000 EF - RRR UNC



*** picture yg lebih cantik, ehsan google

Semoga Dengan Adanya Perkongsian Post Ini, Di Harap Persepsi Masyarakat Kita Kepada Mistik & Alam Ghaib Yang Bersangkut Paut Dengan SA - PULOH Ini Akan Reda, Insya Allah

Jom Simpan Wang Kertas Ini ~ Makin Hari Makin Mahal Harganya


Kat Mana Nak Beli Duit Lama??? Kat SINI Ler 



32 ulasan:

  1. Salam'sy nak b'tanya,berapa harga wang kertas
    sa-puloh ini? hubungi sy ingin menjualnya jika ada yg berminat..100% ori..
    tel:013-3709413

    BalasPadam
  2. SAYA ADA 1 SA-PULUH..NO SIRI A774866 JIKA BMINAT BOLEH LA COL SY DI NO NI 0177309980

    BalasPadam
  3. Saya ada dua ringgit sign aishah tepi. Whasapp 0127811805 yg brminat.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. SAYA ADA DUIT SA-PULOH..NO SIRI A/99 572776..JIKA BMINAT BOLEH LA COL SY DI NO 0124535526..TQ..

    BalasPadam
  6. As salam admin dan kawan..
    Saya hj maz ada menyimpan duit SA PULOH siri A/28, A/43, B/15, B/25, B/32, B/50, B63, B/69 dan B/75 .. Watermark KEPALA HARIMAU.. Hubungi saya 012 6122846 jikalau ada pihak yg berminat.. Duit dalam keadaan cantik dan tidak berlipat ..

    BalasPadam
  7. salam..koleksi dt lma nak di lpaskan..rm1,2,5,10,50,100..dt era 90an pn de..no cantik pn de..dt siap laminet..dt de 39keping..hrga bleh rnding smpai jdi..brminat cll sya..011-15767806..zam..

    BalasPadam
  8. Sila LIKE page Facebook saya 'Niqsan old coins & notes' saya juga mempunyai SA-PULOH 777777 & SEPULUH 777777 untuk dijual 2 keping sekali. Boleh WhatsApp saya di nombor 013-888-8983 & saya akan ada di BERJAYA TIMES SQUARE pada 27hb March 2015 hingga 29hb March 2015.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Brp harga? Blh wwsp saya tk 0177704144..

      Padam
    2. Brp harga? Blh wwsp saya tk 0177704144..

      Padam
    3. Saya ada sa poloh agong nk bli harga 5k call 0177527986#syafiq rawang selangor

      Padam
    4. Saya ada sa poloh agong nk bli harga 5k call 0177527986#syafiq rawang selangor

      Padam
    5. Wastapp harga boss. 0166605891

      Padam
  9. Salam...berminat ke dengan duit Sa-Puloh Watermark Kepala Agung....berminat call 0164147979.Saya ada menyimpannya.Kepaka peminat tegar hubungi saya

    BalasPadam
  10. Berminat ke dengan 1 ringgit AHH sain tepi.Berminat hubungi 0164147979.Saya ada menyimpannya.

    BalasPadam
  11. salam sapa berminat duit sa-puloh prefix A dan B watermark harimau boleh whtsupp saya untuk melihat conditionnya.0142233215

    BalasPadam
  12. assalamuallaikum.saya ada sekeping duit SA-PULOH RINGGIT watermark agong yang nk dijual..no siri B33 547009 .
    sapa2 yang berminat sila pm saya di 017-4542774(whatapp)
    HARGA BOLEH DIRUNDING .

    BalasPadam
  13. kepada sesiapa yg berminat dengan duit lama negara lain ( indonesia , singapura , india , china , arab dan lain2 ) bole pm saya di 017-4542774 (whatapp).
    HARGA BOLEH DIRUNDING.

    BalasPadam
  14. Assalam, sekadar bertanya, duit syiling RM0.50 tahun 1967 (terbelah) masih ada nilai lagi ke..jika ada berapa kadar harga semasa.

    BalasPadam
  15. salam..10sen 1971 v3..50sen me 1967..dt sa-puluh..brminat wassap..017-2798548..

    BalasPadam
  16. Akum saya ad duit syiling amerika thn 1799 ad sekeping. Dn syiling amerika - mexcico thn 1799.. Baru2 ni duit ni dia lelong di amerika sama gambar dgn duit itu..jadi mcm mana saya nk jual kn duit ni.. Blh wwsp saya tk 0177704144

    BalasPadam
  17. Akum saya ad duit syiling amerika thn 1799 ad sekeping. Dn syiling amerika - mexcico thn 1799.. Baru2 ni duit ni dia lelong di amerika sama gambar dgn duit itu..jadi mcm mana saya nk jual kn duit ni.. Blh wwsp saya tk 0177704144

    BalasPadam
  18. saya ada duit dengan tulisan SA-PULOH RINGGIT tandatangan ismail ali.cetakan thomas de lerue.kondisi ok. no A/11. berminat whatsapp no ni.. 01135569407

    BalasPadam
  19. saya ada duit dengan tulisan SA-PULOH RINGGIT tandatangan ismail ali.cetakan thomas de lerue.kondisi ok. no A/11. berminat whatsapp no ni.. 01135569407

    BalasPadam
  20. salam sejahtera. bg tuan /puan yg memiliki barangan antik yg ader keindahan, tokek, samurai putus paku 5", atau duit sapuloh ringgit watermark agong boley whtsp sy di 0146136335. smua urusan cash n carry.tq

    BalasPadam
  21. Tolong sikit jangan cakap ikut suka hati kata duit palsu nak tengok boleh jumpa saya palsukah dak saya mesih simpan duit sa-puloh ada agung ni simpan dah lama berminat boleh hubungi saya melalui whatsapp 0138901188 saya boleh tunjuk pada anda semua palsukah dak.

    BalasPadam
  22. Saya nak jual sa-puloh ringgit B74 pm saya 0178858995

    BalasPadam
  23. Aku ada duit sa-puloh ringgit ni

    BalasPadam
  24. Siapa minat nak beli duit lama bole col atau watsaap aku 01131657311

    BalasPadam
  25. Mohd Nizam Abdullah saya ada duit sa-puluh ringgit b/28 nbr Siri 832131.

    BalasPadam
  26. Mohd Nizam Abdullah saya ada duit sa-puluh ringgit b/28 Siri 832131 nak jual kol wassap.0175131451

    BalasPadam

"
"